(3)判断理由
ア)認定した事実
① 特定不正行為(ねつ造、改ざん)
告発対象論文について、論文の結論にとって都合が良いデータを選択して作成された図があることと、出所不明のデータを付け加えることにより、複数の不正な図(改ざん及びねつ造が行われた図、改ざんが行われた図)が掲載されたことを確認し、特定不正行為(ねつ造、改ざん)が行われたことを認定した。
② 特定不正行為以外の不正行為(不適切なオーサーシップ)
告発対象論文において、論文の作成にほとんど関わっていない者を共著者として記載し、論文を投稿するに当たり、共著者全員に了解を得ないまま手続きを行い、受理されてから連絡するなどの行為を確認し、これは不適切なオーサーシップに当たると認定した。
取り消された博士研究論文:カチオン性リポソームを担体としたmyostatin-siRNA局所導入による骨格筋量制御効果の検討 Effectiveness of cationic liposome-mediated local delivery of myostatin-targeting small interfering RNA in vivo. Dev Growth Differ2014 Apr;56(3):223-32. doi: 10.1111/dgd.12123. Epub 2014 Mar 13. (PubMed)
以下の記事は、上とはまた別の事件です。
学位取り消し
徳島大学では,元大学院学生(徳島大学大学院医科学教育部医学専攻博士課程(平成29年3月23日修了))の学位論文「A significant causal association between C-reactive protein levels and schizophrenia」(甲医第 1318 号・博士(医学))に関して,下記のとおり「学位を授与された者が,その名誉を汚辱する行為をしたとき」と判断し,学位授与の取り消しを決定し,学位記の返還を命じた。(徳島大学 平成30年7月6日)
Retraction: A significant causal association between C-reactive protein levels and schizophrenia (Published: 21 February 2018, Scientific Reports)
A significant causal association between C-reactive protein levels and schizophrenia. Scientific Reports volume 6, Article number: 26105 (2016). Published: 19 May 2016
Permafrost samples (1–2 g) were placed into Petri dishes with the Prescott–James medium and cultivated at 20°C for several weeks [4]. The clonal cultures of nematodes were obtained from the enrichment culture.
the first data demonstrating the capability of multicellular organisms for longterm cryobiosis in permafrost deposits of the Arctic.
the first viable multicellular organisms, namely, soil nematodes, have been isolated from permafrost deposits.
our data demonstrate the ability of multicellular organisms to survive long-term (tens of thousands of years) cryobiosis under the conditions of natural cryoconservation.
Viable Nematodes from Late Pleistocene Permafrost of the Kolyma River Lowland. Shatilovich et al., 2018. Doklady Biological Sciences, 2018, Vol. 480, pp. 100–102.
Viable Nematodes from Late Pleistocene Permafrost of the Kolyma River Lowland. Shatilovich et al., 2018. Doklady Biological Sciences, 2018, Vol. 480, pp. 100–102.
Worms frozen in permafrost for up to 42,000 years come back to life (By The Siberian Times reporter 26 July 2018)
FROZEN IN TIME Siberian worms spring back to life after 42,000 years lying dormant in permafrost rising hopes of a cryogenics breakthrough Scientists in Russia coax ancient worms back to life after being frozen since the time of the woolly mammoth (By Will Stewart 27th July 2018, 12:06 am Updated: 27th July 2018, 12:13 am)
Cryptobiosis/ Cryobiosisに関する論文
Moss survival through in situ cryptobiosis after six centuries of glacier burial. Cannone et al., Sci Rep. 2017; 7: 4438. Published online 2017 Jun 30. doi: 10.1038/s41598-017-04848-6
Recovery and reproduction of an Antarctic tardigrade retrieved from a moss sample frozen for over 30 years. Tsujimoto et al., Cryobiology Volume 72, Issue 1, February 2016, Pages 78-81
Radiocarbon dating, also known as carbon-14 dating, is a radioactive decay-based method for determining the age of organic remains that lived within the past 50,000 years.
Most carbon-14 is created from nitrogen-14 in the earth’s upper atmosphere as a consequence of cosmic ray bombardment. It is one of several similarly formed cosmogenic nuclides. Newly formed carbon-14 atoms oxidize to carbon dioxide and become thoroughly mixed with the other atmospheric gases, through atmospheric dynamics. Upon reaching the earth’s surface, a small percentage of carbon-14 containing carbon dioxide is taken up by plants and then incorporation into plant biomolecules via photosynthesis. It becomes incorporated into the biomolecules of heterotrophic organisms (animals) via the food chain.
The radiocarbon dating method is based on the fact that plant and animal tissue levels of carbon-14 remain relatively constant during life, but taper off at a predictable rate in surviving remains. The half-life of carbon-14 is 5730 years. Typically, traces of radiocarbon can be detected in organic remains up to 50,000 years old. (Radiocarbon dating The University of Arizona Accelerator Mass Spectrometry Laboratory )
言葉
永久凍土 permafrost
更新世 Pleistocene
放射性炭素年代測定 radiocarbon dating
参考
Online Developmental Biology: Introduction to C. elegans
群馬県渋川市は、市内の小中学校で進めているエアコンの設置計画を前倒しするとともに、設置の対象にしていなかった小中学校にもエアコンを整備することを決めました。渋川市教育委員会は、2021年の春までに市内にある小中学校のうち、19校の普通教室にエアコンを設置する計画でしたが、来年の7月には設置を終えることを決めました。(渋川市 学校エアコン設置前倒し 2018年07月25日 17時43分 NHK 首都圏 NEWS WEB )
東京都が99.9%の一方、千葉県は44.5%で、関東1都6県で最も低く、唯一全国平均を下回っています。千葉県の森田知事は19日の記者会見で、「暑さ対策のないところで勉強をするのは大変だ。財政には限度があり各市町村もつらいところがあるだろうが、県として支援のしかたも含め考えていきたい」と述べ、エアコンの設置が進むよう市町村を後押しする考えを示しました。(森田知事 学校の冷房設置支援も NHK NEWS WEB 2018年07月19日 13時26分)
千葉県は44.5%と関東の1都6県の中で最も低く、唯一、全国平均の49.6%を下回っています。このうち千葉市では、171校ある市立の小中学校の普通教室のエアコンの設置率が0%で、各教室に扇風機を2台ずつ設置して対応しています。千葉市教育委員会はすべての教室にエアコンを設置すると、およそ76億円がかかると試算をしています。(教室の冷房 千葉県は低い設置率 NHK NEWS WEB 2018年07月18日 17時58分)
静岡市などによりますと、市内にある公立の小中学校126校には特別支援教室を含め、あわせて1835の教室がありますが、このうち、エアコンが設置されているのは0.8%にあたる14の教室にとどまっているということです。… 田辺市長は「最近の酷暑は子どもたちが集中して勉強できる環境ではない。エアコンの設置に向けた検討を加速したい」と述べ、すべての小中学校にエアコン設置する方向で検討を急ぐ考えを示しました。静岡市は今年度の当初予算にエアコンを設置するための調査費用として1000万円を計上していますが、すべての教室に設置するには多額の経費が必要なことから、事業の手法などについて検討を進める方針です。(静岡市小中学校エアコン設置検討 2018年07月20日 18時57分 NHK 静岡 NEWS WEB キャッシュ)
Your brain has to– it has to relax every now and then. If you just constantly work, work, work, then you stop learning. And there’s no use of doing that for a longer period of time.(校長Leena Liusvaara氏)
We try to teach them everything that they need so that they could actually use their brain as well as they can, including PE, including arts, including music– anything that can actually make brain work better.
It’s not that we have figured out something that nobody else has done in education. That’s wrong. Many of these things that have made Finland perform well in education are initially American ideas.(教育政策アドバイザーPasi Sahlberg氏)
We try to teach them to think for themselves and to be critical to what they’re learning. We try to teach them to be happy person, to be– respect others and respect yourself. (フィンランドの数学教諭)
Moore: So the math teacher says– the first thing out of your mouth of what you wanted these students to get out of school was to be happy, have a happy life.
When do they have their time to play and socialize with their friends and grow as human beings? ‘Cause there’s so much more life around than just school. (フィンランドの校長先生)
Finnish Lessons: What the World Can Learn from Educational Change in Finland. Pasi Sahlberg, director general of the Centre for International Mobility and Cooperation, discussed Finland’s approach to education at the Askwith Forum on Tuesday, April 23, 2013 YOUTUBE 1:27:59)
Finland and PISA (The Programme for International Student Assessment)
There is a growing feeling today that something is wrong with our system of education. But what is it? Well, we send our children to school to prepare them for the real world,which is changing very, very, fast. But our schools haven’t changed much for hundreds of years. In fact thought leaders from around the world agree that the current system of education was designed in the industrial age, mainly to churn out factory workers. And this Industrial Age mentality of mass production and mass control still runs deep in schools.
Problem 1: INDUSTRIAL AGE VALUES
We educate children by batches and govern their lives by ringing bells. All day long students do nothing but follow instructions. Sit down. Take out your books. Turn to page 40. Solve problem number three. Stop talking. At school, you’re awarded for doing exactly what you’re told. These are Industrial Age values that were really important for factory workers. Their success depended on following instructions and doing exactly what they were told. But in today’s world, how far can you get by simply following instructions? The modern world values people who can be creative who can communicate their ideas and collaborate with others. But our children don’t get a chance to develop such skills in a system that’s based on Industrial Age values.
Problem 2: LACK OF AUTONOMY AND CONTROL
At school, our children experience a complete lack of autonomy and control. Every minute of a child’s life is tightly controlled by the system. But in today’s world if you’re doing important work then you’re managing your own time. You’re making your own decisions regarding what to do and when to do it. But life at school looks very different. The system is sending a dangerous message to our children that they are not in charge of their own lives. They just have to follow whatever is laid down, instead of taking charge and making the most of their lives. Experts believe autonomy is incredibly important for children. It’s no wonder then that our children are bored and demotivated by school. Can you imagine how you would feel if you were told exactly what to do for every minute of your life.
Problem 3: INAUTHENTIC LEARNING
Most of the learning that happens in schools today is not authentic because it relies on memorization and rote learning. The system defines a generic set of knowledge that all children must know and then every few months we measure how much has been retained by administering exams. We know that such learning is not authentic because most of it is gone the day after the exam. Learning can be much deeper and more authentic. It can be so much more than just memorization and retention. But that’s the only thing we measure and test scores are the only thing we value. This has created an extremely unhealthy culture for students, parents and teachers. Children are going through endless hours of tuitions staying up all night memorizing useless facts that they will forget very soon.
Problem 4: NO ROOM FOR PASSIONS AND INTERESTS
We have an extremely standardized system where each child must learn the same thing at the same time in the same way as everyone else. This doesn’t respect the basic fact of being human that each of us is unique and different in our own way. We all have different passions and interests. And the key to fulfillment in life is to find your passion. But to do the schools of today help our children find and develop their passion. There seems to be no room in the current education system for the most important questions in a child’s life. What am I good at? What do I want to do in life? How do I fit into this world? The system doesn’t seem to care. There are so many greatly talented people who failed in the traditional school system. Fortunately, they were able to overcome these failures. But not everyone can. We have no measure for how much talent, how much potential goes unrecognized in the current system.
Problem 5: DIFFERENCES IN HOW WE LEARN
Each of us is also different in how we learn, in how much time we take to learn something, and what tools and resources work best for us. But the system has no room for such differences so if you’re a bit slow in learning something you are considered a failure when all you needed was a bit more time to catch up.
Problem 6: LECTURING
In the current system children are lectured for more than five hours a day. But there are a few big problems with lecturing. Sal Khan from Khan Academy calls lecturing a fundamentally dehumanizing experience. 30 kids with fingers on their lips not allowed to interact with each other. Also in any given classroom different students are at different levels of understanding. Now whatever the teacher does there are bound to be students who are either bored because they are ahead or confused because they’re behind. Because of the internet and digital media, our children have at their fingertips all the information in the world. Technology has made it possible for anyone to learn anything. But for fear of losing control, the system is not leveraging these incredible resources.
Conclusion
Our system of education which evolved in the Industrial Age has become outdated and ineffective. If we want to prepare our children for the modern world, if we want learning to be effective and engaging, then, there’s no doubt that we need to fundamentally change our system of education.
参考
The Current Education System is Failing our Students (Abigail Cox, edusurgeindependent.com) The current education system was designed during the agrarian era and only slightly modified during industrial times; and it was created with the intent of imparting values and skills of these times onto students.
How School Trains Us To Fail In The Real World (medium.com) You can get straight As in school, but nobody, no matter how successful, gets straight As in life. No, in life, you tend to get As by getting Fs first. Lots and lots of Fs.
The school teaching students that it’s OK to fail (By Henrietta Cook, Education Editor Updated28 August 2017 — 8:27amfirst published at 12:15am theage.com.au) We want our students to recognise that failure, and making mistakes, is a really crucial part of learning.
このアームのチップはスマホだけではなくて今やあらゆるものに入り始めています。自動車、家電、コンシューマー機器ですね、ゲーム機器、ありとあらゆるもの、家の中あるいは工場の中のセンサまで含めてですね、出荷されていまして、去年までに出荷された累計は1000億個を超えました。1000億個です。地球上の人口が先ほど言いましたように70億人ですから、地球上の人口の70億人をはるかに超える規模の1000億個の arm チップが出荷されたと。しかも今から12年後の2030年には1兆個になるということが予想されています。アームのチップが1兆個、地球上のありとあらゆるところにばらまかれる。しかもそれがネットワークでつながる。しかもそれらは人工知能のエッジ側のディバイスとしてこれから活躍し始めるということですね。アームはProject Trilliumいうものでですね。アームのほとんどすべてのチップにAIの機能をこれから搭載していくということを決定し、早速そのチップの提供を開始しはじめました。
アームのチップの活躍ぶり
これによってですね 、ディバイス側で人々の動き、例えば皆さんが今スマホを使ってホームボタンを押すとですね、自分の指紋でその人のID が確認される。あるいはホームボタンを押さなくてもですね、オープンするだけで、自分の顔を見てですね、自分の顔を、自分のそのスマホのご主人だと、持っている所有者だということを理解しIDとして検知する。これもいわゆる人工知能ですね。これもすべて今現在、アームのチップで行われているわけですね。あるいは siri に話しかけます。siriが皆さんの声を認識し、そのことを理解しようとします。これもすべてアームのチップが今現在皆さんのスマホの中で活躍しているわけですね。それを、よりAIの機能を進化させて、もっともっとその能力を発揮できやすいように、そういうようにするのがプロジェクト・トリリウムであります。これはまずはスマホのような a シリーズのチップから搭載されますがm シリーズのようにですねIoTの中に入る小さな小さなデバイスにまでこのAIの機能がこれから1兆個入っていくことになるわけであります。
デバイス側の共通項としてのarmチップ
つまりそれは、道にある様々な監視カメラだとか、あるいは道路の中のですねいろんなものを検知するセンサーだとか、あるいは空を飛ぶドローンだとか、ありとあらゆる物に入っているわけですけれど、この後に詳しくまた説明がありますけれども、ライドシェアだとか、あるいは自動運転というものにもこれからエッジ側で続々とアームのチップが使われることになるわけです。これはチップだけではなくてそのソフトウェアのプラットフォームですねテンサーフロー(TensorFlow)だとか、カフェだとかいろいろあります。こういうようなものとそれからアームのチップを結びつけるソフトウェアレイヤーをアームが作り、例えばNVIDIA だとか Google だとかAmazon、 そういうところと連携し、アームのチップがAIのそれぞれのソフトウェアのプラットフォームとうまく連動できるように、ということを行っているわけですね。でディバイス側においてはこのほとんどすべてのチップがアームになると、これが共通項になる、というところが重要な1つのミソだというふうに私は思っています。
そもそも、東大は現在どうやって入学者を選抜しているのかが、この答申の中で説明されています。自分は初めて知ったのですが、出願資格の確認として、センター試験の受験の事実が使われています。当たり前すぎるような気もしますが、このように段階的に考えることは、今回の民間試験導入の道理の有無を議論するうえで重大な意味を持つことが答申を読み進めるとわかります(答申 PDF Page 2)。
この点が、国立大学協会の考えかたと食い違ってくるので重要なポイントになります。下に抜き出したように、「一定水準以上の認定試験の結果を出願資格とする」という部分は、東大の上の出願資格でセンター試験の成績をひとまず考えないという方法との間にズレが生じています。(答申 PDF Pages 2-3、太字強調は当サイト)
さきほどから出てくるは「CEFR 対照表に基づくA2レベル」がどれくらいの英語力なのかということが気になりますが、対照表をみると、実用英語技能検定(英検)で準2級の上位または2級の下位に相当するので、東大の受験生の英語力からすれば、まったく難しくないレベルだと思われます。そのため答申のこの部分にどれくらいの説得力があるかは自分には不明ですが、英語が不得意な人が不利になるのが良くないという議論です(答申 PDF Page 3)。
東大が民間試験の成績を使わないとなると、それは国立大学協会の指針に背くことになるため、背反行為の事実を作らないようにするため、その指針を緩めてほしいと東大が依頼しています(答申 PDF Page 4)。
国大協が任意参加の団体である以上、その決議事項に厳密な意味での強制力はないはずであるが、それでも正当な手続きを経てなされた合意に反する行動をとるのは、東京大学として決して望ましいことではない。そこで WG としては先の提案1と併せて、「2.英語認定試験」の(基本方針)に「原則として」という言葉を加えること、具体的には以下の通り、「国立大学としては」の後にこの一言を付加することを、東京大学として国大協にあらためて求めることを提案する。
下の文を読むと、東大は国大協の顔をつぶさいよう、国大協の見解に反する行動ではないという根拠を懸命に捜し求めているように見えます(答申 PDF Page 5)。
もともと大学入試のために使う目的で開発されたわけではない民間試験を大学入試で使おうとするからおかしなことになります。入試に代替するのに問題ないのは、海外の大学や大学院で要求されるTOEFLくらいではないでしょうか。入試改革の目玉であるスピーキングテストですが、民間試験によってあまりにも大きな違いがあることが答申で指摘されています(答申 PDF Page 7)。
民間試験の実施体制は、民間団体ごとに大きな違いがあると思います。その場合、試験当日の実施体制や採点などの公正さがどう保障されるのかが明らかではありません。以前ツイッターで話題になりましたが、帰国子女が英検の面接試験(スピーキング)を受けると、日本人の試験官の英語の発音があまり良くないことがあり、そうなると試験そのものに影響を及ぼしかねません。現状ですらこうなのに、これから大量のスピーキングの試験官を動員した場合に、一体どれくらい公正な採点や試験官の質の高さが保障されるのでしょうか?(答申 PDF Page 8)
東京大学は教養学部前期課程の 1 年次に、理科生は ALESS(Active Learning of English for Science Students)、文科生は ALESA (Active Learning of English for Students of the Arts)という、英語によるライティングとプレゼンテーションを中心とした少人数授業を必修科目として設定している。また、2015 年度からは英語によるスピーキング授業としてFLOW(Fluency-Oriented Workshop)も必修科目として加わっている。さらに、2018 年度からは「世界の多様な人々とともに生き、ともに働く」力を養うことを趣旨とする「国際
総合力認定制度」(Go Global Gateway)もスタートした。このように、本学はさまざまなカリキュラム開発や制度改革を通して、これからの時代を生きる学生たちに不可欠な実践的英語力を伸ばすことに注力している。その一環として、英語民間試験を入学後の教育に活用することは十分に考えられる方策であろう。
つまり、アクティブ・ラーニングとは、当初は大学教育のあり方を考える際に使用された言葉だったのです。… こういった発想が、なぜか高等学校・中学校・小学校にまで下ってきたというのが現状です。(2020年、次期学習指導要領~消えた「アクティブ・ラーニング」Posted on 2017-04-10 by 夏目 凛 edutmrrw.jp)
People labelled as bullies rarely self-identify in the role, believing their behaviour to be perfectly acceptable. (White coat bullies. Roger Collier. CMAJ August 05, 2014 186 (11) 820) (訳:当サイト)
A bad supervisor can perpetuate a wide range of aggressive behaviors over time with the only goal of humiliating and frightening the target. An abusive supervisor ignores the victim’s views and opinion. An example is when a PI doesn’t listen to the opinions of a certain lab member or doesn’t allow that person to speak at all during lab meetings. To block the victim’s career, the bully supervisor can decide to change the victim’s project for no obvious reason. For instance, a trainee proposes new ideas for his/her project, but the PI doesn’t allow him/her to perform any experiments that can improve the project. (Bullying in science: let’s face the problem By Margherita Perillo ascb.org March 16, 2018)
You can have supervisors who are brilliant in their work as scientists but who don’t necessarily have people skills. (イジメ行為を働くボスたち Bosses Who Bully By Irene S. Levine Science Careers Sep. 22, 2006, 8:00 AM)(訳:当サイト)
なぜスーパーバイザーが一部の人間をいじめの標的にするのか little is still known as to why certain individuals are picked by supervisors as targets for abuse (Taking it out on survivors: Submissive employees, downsizing, and abusive supervision. Pedro Neves. Journal of Occupational and Organizational Psychology First published: 08 April 2014)(訳:当サイト)
自己評価が低く仲間からのサポートも少ない人ほどスーパーバイザーから攻撃されやすい。Employees with poor core-self evaluations (an aggregate measure related to self-esteem and sense of control) and poor coworker support were more likely to experience aggressive behavior from their supervisor (belittling, blaming, etc.). (End Abusive Behavior on Your Team Liane Davey, Harvard Business Review JULY 18, 2014)(訳:当サイト)
Several of my lab mates are bullied by our supervisor. I use this term because the people affected tend to be the ones with less confidence, who don’t answer back and don’t stand up for themselves. Other people (including me) have a good relationship with this supervisor so this issue doesn’t affect everyone. (Bullying supervisors – what really is the best strategy to deal with it? PhD Discussion Forum 19 May 2014 20:51)
Last year after five years of working together, my former supervisor decided he had in fact just realized I was incapable of scientific research, and should not get a PhD, so goodbye. (I am obviously summarizing rapidly a project that wasn’t working, and his lack of supervision which became pretty abusive.) He was department head so there was little to be done, and the board supposed to supervise my PhD’s official advice was “we can’t tell you what to do, so think about what makes you happy,” and then get pissed when I said what made me happy was being treated fairly and finishing my PhD. (My former supervisor was a bully reddit.com)(抄訳:当サイト)
‘I became convinced I was going mad’ – your experiences of workplace bullying (The Guardian Guardian readers and Charlotte Seager. Sat 1 Apr 2017 07.00 BST)
Why Do Bully Bosses Bully Their Stars – And Redheads? It’s more about the bully than the star, as columnist Richard Cohen explains. (By RICHARD B. COHEN. AOBVE THE LAW Mar 16, 2017 at 5:57 PM)
Culture of cruelty: why bullying thrives in higher education (Sam Farley and Christine Sprigg, The Guardian Mon 3 Nov 2014 15.30 GMT)
The decision can be based either on the topic of research or on the mentor. I would strongly recommend the latter (BOX 1). Good scientists work on interesting and important topics, so a good mentor has this covered. Your goal as a graduate student is to become an expert in wielding the scientific method, and this can be achieved pursuing any project. (How to succeed in science: a concise guide for young biomedical scientists. Part I: taking the plunge. Nat Rev Mol Cell Biol. Jonathan W. Yewdell Author manuscript; available in PMC 2009 May 21.)
Follow the paper trail. A new lab might not have much of a track record, but the principal investigator (PI) will, says Michael Imbeault, a molecular biologist at the University of Cambridge, UK. He recommends checking the PI’s publication history to make sure they can turn ideas into papers.
(Why a new lab can be a valuable destination for postdocs and graduate students nature.com 11 JUNE 2018)
Choosing a Lab and Applying Successfuly. Compiled by Maya Schuldiner, Senior Scientist and Tslil Ast, First year Masters student. Dept. Molecular Genetics, Weizmann Institute of Science PDF
Ten types of PhD supervisor relationships – which is yours? (theconversation.com January 12, 2016 6.20am AEDT)
2-2で迎えた後半アディショナルタイムに日本がCKを獲得。MF本田圭佑のキックはそのまま相手GKティボー・クルトワにキャッチされると、素早く前方のMFケビン・デ・ブライネにつながれベルギーの高速カウンターが発動した。自陣エリア前からドリブルで一気に持ち上がると、右サイドへパス。勢いよく駆け上がったDFトーマス・ムニエからラストパスがゴール前に送られると、FWロメル・ルカクがスルーし、最後は途中出場のMFナセル・シャドリが流し込んで勝負は決した。(「なんで追いつけんのやろ」 DF昌子もベルギー“速攻弾”に驚愕「気付けばゴール前」ニコニコニュース/Football ZONE web 2018/07/03 19:01)
Just as extra time looked inevitable, Belgium swept up field after Courtois caught a Japan corner. His simple throw released Kevin De Bruyne into acres of space; the Man City star spread the ball wide right for Thomas Meunier, and Chadli forced home the low cross after Lukaku‘s clever dummy. (Belgium complete remarkable rally from 2-0 down to defeat Japan. Nick Miller ESPN FC 3 Jul, 2018)
Belgium v Japan – 2018 FIFA World Cup Russia™ – Match 54
本田のCKがGKクルトワにキャッチされた瞬間、ベルギーの選手たちが同じ“青写真”を描いたのではないかと昌子は指摘した。実際、クルトワが前方へボールを放り投げると同時にベルギーは5人が一斉に駆け上がり、4人が置き去りにされた日本は後方に3人が残るのみ。(「なんで追いつけんのやろ」 DF昌子もベルギー“速攻弾”に驚愕「気付けばゴール前」ニコニコニュース/Football ZONE web 2018/07/03 19:01)
(DF長友選手)「あそこ、みんな帰らないと。死に物狂いで帰らないと、やっぱり点を取られてしまう」(「みんな死に物狂いで帰らないと…」 DF長友が“決勝弾献上シーン”の問題点を指摘 2018/07/03 23:00 Football ZONE web)
Thailand cave: Medics reach boys as rescuers weigh options (BBC NEWS July 4) Seven divers, including a doctor and a nurse, joined the group inside the caves in the north of the country after they were discovered alive on Monday. Rescuers are now considering how best to bring the group to safety. More heavy rain could see water levels rise and threaten the air pocket where the group has taken refuge.
Thai authorities deciding how to rescue soccer team from flooded cave (abc.net.au July 3) We know all of the group are “safe” with “signs of life” but now the massive international rescue effort has turned its attention to the next challenge — getting the group out of the cave.
Thai cave rescue: Who are the British divers who found the missing boys? (Channel News Asia 03 Jul 2018 02:42PM Updated: 03 Jul 2018 07:36PM) Two cave divers who found 12 Thai boys and their football coach on Monday (Jul 2) were neither military personnel nor professional divers, but volunteers from Britain.
タイの洞窟で少年ら行方不明 水位上昇でダイバー捜索中断 (BBC NEWS JAPAN 2018年06月28日)タイ北部の洞窟で、サッカーチームに所属する少年12人とコーチ1人が23日から行方不明になっている。雨水により洞窟内の水位が上昇し、ダイバーによる潜水が中断に追い込まれるなど、捜索は難航している。ポンプによる排水は中断され、洞窟の入り口が浸水すると、タイ海軍のダイバーは捜索中断に追い込まれた。11歳から16歳の少年12人と25歳のコーチは23日、洞窟に入った。それ以来このグループと連絡が取れていない。
Thai officials believe 12 boys missing in cave are alive (By TASSANEE VEJPONGSA. AP NEWS Jun. 25, 2018) MAE SAI, Thailand (AP) — Anguished parents of 12 members of a boys’ soccer team missing in a flooded cave in northern Thailand were spending a third night without their children Monday as water continued to rise in the sprawling caverns, forcing rescuers led by elite navy divers to suspend their search.
12 missing youth soccer players feared trapped in Thai cave (ST.LOUIS POST-DISPATCH Jun 24, 2018) BANGKOK (AP) — Search and rescue teams were looking Sunday for a dozen members of a youth soccer team who were missing and believed to be trapped in a cave in northern Thailand. Police said that local authorities, police and rescue workers were working with divers to find the 12 boys, aged 11-15, and their coach, who are believed to have entered the Tham Luang Nang Non cave in Chiang Rai province late Saturday afternoon. The group were apparently trapped when a heavy rainstorm flooded a stream at the cave’s entrance.
大阪府立 生野高等学校 東大0名、京大10名 合計10名 ☆2 授業・講習・模試による学力育成 ① 生徒の進路目標実現するため、入試に対応できる質の高い授業、授業中心の「予習→授業→復習」の自学自
習力の向上により学力育成を図る ② 校内・外部模試を活用して学力測定、学習課題の発見とその補強、進路意識向上を図る ③ 授業に加えて、進路指導部が中心となって希望者講習を企画・実施し、学力の向上を図る(進路指導の方針より)